Γέφυρα Βαρυμπόμπης: Ποια είναι η ετήσια αποζημίωση προς παραχωρησιούχο που ισοδυναμεί με το κόστος κατασκευής μιας νέας γέφυρας

You are currently viewing Γέφυρα Βαρυμπόμπης: Ποια είναι η ετήσια αποζημίωση προς παραχωρησιούχο που ισοδυναμεί με το κόστος κατασκευής μιας νέας γέφυρας

Περίπου 150 εκ. ευρώ έχει κοστίσει στο Δημόσιο, ο ανισόπεδος κόμβος Βαρυμπόμπης, όταν το κόστος για μια νέα γέφυρα είναι 20 εκατ. ευρώ!

Απίστευτο αλλά αληθινό, επιβεβαιωμένο μάλιστα και στο πολύ πρόσφατο 5ο ΣΔΙΤ Forum από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο: Η υπό αντικατάσταση λόγω παλαιότητας Γέφυρα Βαρυμπόμπης έχει κοστίσει στο Δημόσιο από το 2017, περίπου 150 εκ ευρώ σε αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο, όταν το κόστος για να γίνει η νέα γέφυρα είναι 20 εκ. ευρώ. Με απλά λόγια, με την αποζημίωση που λαμβάνει κάθε χρόνο ο παραχωρησιούχος για την μη λειτουργία των πλαϊνών διοδίων, κατασκευάζεται μια νέα γέφυρα.

Tι έχει συμβεί: Η γέφυρα η οποία παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας έχει μπει σε διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εν τω μεταξύ όμως δεν εφαρμόζονται διόδια, όπως προβλεπόταν στην σύμβαση με τον παραχωρισιούχο της Νέας Οδού, που στη περίπτωση της Κηφισιάς είναι 55 λεπτά, 95 λεπτά στον Άγιο Στέφανο και 65 λεπτά στην Άνοιξη. Επομένως, το υπουργείο αποζημιώνει αφενός τον παραχωρησιούχο για την μη καταβολή διοδίων και αφετέρου γιατί δεν του έχει αποδοθεί το συγκεκριμένο τμήμα από την Μεταμόρφωση μέχρι τα διόδια Αφιδνών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει σε καμία εργασία.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Ταχιάο, έχει προετοιμαστεί απο το υπουργείο του η σχετική λύση, η οποία περιλαμβάνει την κατεδάφιση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης και την μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ στην κάτω πλευρά του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Εν τω μεταξύ, γίνονται τακτικοί έλεγχοι για την στατικότητα της γέφυρας η οποία έχει κατασκευαστεί από την δεκαετία του 1960 και φυσικά δεν πληρεί τα κριτήρια λειτουργίας που έχουν τεθεί από την σύμβαση παραχώρησης. Οι φθορές που παρουσιάζει είναι σημαντικές και επιπλέον δεν έχει καν δίκτυο αποστράγγισης των υδάτων.

Oι προϋποθέσεις για να γίνει το έργο

Φυσικά για να προχωρήσει άμεσα το έργο θα πρέπει να εξασφαλιστουν δύο προϋποθέσεις: Τα 20 εκ. ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή της γέφυρας (και τα οποία σήμερα καταβάλλονται ως ετήσια αποζημίωση στον παραχωρησιούχο), αλλά και η σύμφωνη γνώμη των δήμων και των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι αντιδρούν στην υλοποίηση του έργου.

O κ. Ταχιάος, είχε πάντως τονίσει ότι το έργο βρίσκεται στις κατεπείγουσες προτεραιότητες του υπουργείου του με προοπτική άμεσης επίλυσης. Απο τα τέλη Νοεμβρίου, οπότε και πραγματοποιήθηκε το 5ο ΣΔΙΤ Forum μέχρι σήμερα το διάστημα είναι βέβαια πολύ μικρό. Πλην όμως οι αποζημιώσεις τρέχουν, ενώ την ίδια στιγμή, προκύπτουν και άλλα επείγοντα μεγαλύτερα έργα που αντίστοιχα απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Σε κάθε περίπτωση για ένα έργο τόσο μικρού προϋπολογισμού που κοστίζει πολλαπλάσια στο Δημόσιο και στον Έλληνα πολίτη, αναμένει κανείς το απόλυτα λογικό βήμα: Να εξασφαλιστούν καταρχάς τα χρήματα για να γίνει…

Άντα Σεϊμανίδη

Η κ. Σεϊμανίδη είναι αρθρογράφος, συνιδρυτής της επιχειρηματικής Πρωτοβουλίας Α-Energy και συγγραφέας τριών βιβλίων αναπτυξιακού περιεχομένου. Μέσα στο 2022, θα εκδοθεί και το επόμενο με θέμα «Έργα ανάπτυξης και Πανδημία: Μια υπόθεση για την κοινωνία»