Μάνος Βράιλας, Πρόεδρος Hellastron: Απαιτείται η άμεση ενεργοποίηση της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών

You are currently viewing Μάνος Βράιλας, Πρόεδρος Hellastron: Απαιτείται η άμεση ενεργοποίηση της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών

Προτάσεις για τη θεσμική κατοχύρωση της σύνταξης του προϋπολογισμού των Δημόσιων Έργων και ΣΔΙΤ κατέθεσε στο 5ο ΣΔΙΤ Forum ο κ. Βράιλας

Την ανάγκη για άμεση ενεργοποίηση της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών, επεσήμανε από το βήμα του 5ου ΣΔΙΤ Forum ο κ. Μάνος Βράιλας, Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Αυτοκινητοδρόμων και Υποδομών με Διόδια – Hellastron, Γενικός Γραμματέας ΣΤΕΑΤ και μέλος Δ.Σ. ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Για να προσθέσει ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει θεσμική κατοχύρωση της σύνταξης του προϋπολογισμού όλων των Δημόσιων Έργων και των ΣΔΙΤ, με βάση επικαιροποιημένες αναλύσεις τιμών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Βράιλας, η ριζική αναμόρφωση του πεπαλαιωμένου και αναξιόπιστου μηχανισμού που λειτουργεί ακόμα μέχρι σήμερα στην χωρά μας για τη διαμόρφωση του προϋπολογισμού όλων των Δημοσίων έργων (ΠΔΕ – ΣΔΙΤ – Παραχωρήσεις), την αποτύπωση των συνεχώς μεταβαλλόμενων τιμών των συντελεστών παραγωγής των τεχνικών έργων και την τιμολόγηση των κατασκευαστικών εργασιών, είναι κατεπείγον αίτημα της εποχής.

Για το λόγο αυτό, το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρέπει πλέον να προχωρήσει, αξιοποιώντας την υφιστάμενη νομοθεσία, στην ενεργοποίηση του Ν.Π.Ι.Δ. «Εταιρεία Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών», έτσι να αρχίσει η υποχρεωτική εφαρμογή των νέων αναλύσεων σε όλα τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν αμέσως μετά την πρώτη δημοσίευση των νέων επικαιροποιημένων αναλύσεων.

Κατά την εκτίμηση του Γενικού Γραμματέα του ΣΤΕΑΤ, ο χρόνος έναρξης εφαρμογής μπορεί να εκτιμηθεί σε περίπου 6-9 μήνες από τη συγκρότηση σε σώμα της νέας Εταιρείας, εφόσον οριστεί από το ΥΜΕ ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, ώστε να ξεκινήσει την λειτουργία της με βάση το ήδη εγκεκριμένο με ΚΥΑ καταστατικό της από τον Απρίλιο του 2022.

Μέσα ασφαλούς κοστολόγησης έργων ΣΔΙΤ και δημόσιων υποδομών

Ειδικότερα: Σε ομιλία του στο πλαίσιο της Πέμπτης Ενότητας του συνεδρίου, με θέμα “ΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ”, ο κ. Βράιλας, παρουσίασε αναλυτικά τα μέσα ασφαλούς κοστολόγησης των έργων ΣΔΙΤ και των δημόσιων έργων συνολικότερα. Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι το θέμα της κοστολόγησης των έργων, επισημάνθηκε και σε άλλη ενότητα από το σύνολο των κατασκευαστικών φορέων (ΣΑΤΕ-ΠΕΔΜΕΔΕ-ΠΕΣΕΔΕ) που έλαβαν επίσης μέρος στο συνέδριο.

Η παρουσίαση του κ. Βράιλα, παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον καθώς εξιστορεί αναλυτικά γιατί στην πορεία των χρόνων σημειώνεται ακόμα και σήμερα η έλλειψη ενός σύγχρονου και αξιόπιστου μηχανισμού διαπίστωσης των βασικών τιμών των συντελεστών παραγωγής κάτι που αποτελεί κοινή διαπίστωση όλων των εργοληπτικών οργανώσεων.

Πώς συντάσσεται σήμερα ο προϋπολογισμός ενός Δημοσίου έργου

Αναφορικά με το τι ισχύει σήμερα στον τρόπο σύνταξης του προϋπολογισμού ενός Δημοσίου
Έργου, ο Γενικός Γραμματέας του ΣΤΕΑΤ επεσήμανε τα εξής:

  • Oι Αναθέτουσες αρχές και οι μελετητές όποτε συντάσσουν έναν προϋπολογισμό είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τις απαιτούμενες εργασίες για την κατασκευή ενός Δ.Ε. τα περιγραφικά τιμολόγια τα οποία εκδίδονται από καιρού εις καιρόν
  • Οι τιμές μονάδας των περιγραφικών τιμολογίων εκδίδονται εν είδη τιμοκαταλόγου και με Υπουργικές αποφάσεις
  • Δεν βασίζονται σε κάποια ανάλυση του κόστους
  • Είναι αυθαίρετες και ανανεώνεται η έκδοση τους μόνο κάτω από την πίεση της αγοράς όταν διαπιστώνεται ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Τι προσφέρουν οι «Αναλύσεις Τιμών»

Αναφορικά με τι προσφέρουν οι «Αναλύσεις Τιμών» τα βασικά σημεία είναι τα εξής:

  • Αποτυπώνονται οι συντελεστές παραγωγής που συμμετέχουν άμεσα στην εκτέλεση κάθε εργασίας.
  • Ελέγχεται η καταλληλότητα των διατιθέμενων μέσων (εξοπλισμός, υλικά) για την εκτέλεση της εργασίας με την απαιτούμενη ποιότητα και ασφάλεια.
  • Διασφαλίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου – υπό κανονικές συνθήκες – καλύπτει πλήρως το κόστος όλων των συντελεστών παραγωγής, που είναι απαραίτητοι για την έγκαιρη, άρτια και έντεχνη εκτέλεση του έργου.
  • Συναρτάται η τιμολόγηση των εργασιών με την παραγωγικότητα / απόδοση των μέσων παραγωγής και με την τεχνολογική εξέλιξη.
  • Παρέχεται στους διαγωνιζόμενους ένα σαφές υπόβαθρο για την κοστολόγηση των εργασιών, εξασφαλίζοντας έτσι τη συκρισιμότητα των προσφορών.
  • Παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης & αντικειμενικής επικαιροποίησης των τιμών του προϋπολογισμού μελέτης με βάση τις τρέχουσες βασικές τιμές.
  • Παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης & αντικειμενικής αναθεώρησης των συμβατικών τιμών προσφοράς με βάση τη μεταβολή των βασικών τιμών.
  • Παρέχεται η δυνατότητα ανάλυσης του προϋπολογισμού ενός έργου «κατ΄είδος δαπάνης» (εργατικά, υλικά, καύσιμα, μισθώματα μηχ.εξοπλισμού, κλπ) και προεκτίμησης του είδους και της ποσότητας των συντελεστών παραγωγής, που απαιτούνται για την εκτέλεση του έργου (μεροκάματα, υλικά, μηχανήματα).
  • Συνδέουν τέλος τον προϋπολογισμό ενός Έργου με την Πραγματική Οικονομία.
Ανάλυση Τιμής Εργασιών

1976 – 2012: Η κατάργηση των αναλυτικών τιμολογίων

Στην Ελλάδα για πρώτη φορά νομοθετήθηκε το 1976 η χρήση αναλυτικών τιμολογίων για την χρήση τους στην σύνταξη των προϋπολογισμών των Δημοσίων έργων. (ΑΤΟΕ – ΑΤΕΟ – ΑΤΛΕ κλπ.) Λόγω του ότι οι αναλύσεις αυτές ουδέποτε επικαιροποιήθηκαν ακολουθώντας τις τεχνολογικες εξελίξεις όσον αφορά τα δομικά μηχανήματα και τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται πλέον στις κατασκευές , το 2005 καταργήθηκε η χρήση τους. Το πρόβλημα λύθηκε δια της “καταργήσεως” του, αντί της βελτιστοποίησης και εκσυγχρονισμού των αναλύσεων. Πολύ σύντομα έγινε φανερή η συνεχιζόμενη έλλειψη ενός σύγχρονου και αξιόπιστου μηχανισμού διαπίστωσης των βασικών τιμών των συντελεστών παραγωγής.

Οι προτάσεις των εργοληπτικών επιχειρήσεων του 2012

Το 2012 και μέσα στη βαθιά οικονομική κρίση, οι εργοληπτικές οργανώσεις, διαπιστώνοντας ότι η πολιτεία δεν ανέπτυσσε πρωτοβουλία για εκσυγχρονισμό του συστήματος εκτίμησης του προϋπολογισμού των έργων, ότι οι προϋπολογισμοί των δημοπρατουμένων έργων ήταν λανθασμένοι και ότι υπήρχε πλέον στρέβλωση της αγοράς και του ανταγωνισμού, προχώρησαν με δικές τους δαπάνες, στην διαμόρφωση ενός νέου συγχρόνου συστήματος αναλύσεων τιμών.

Στόχος του προτεινόμενου νέου συστήματος ήταν η διαφανής λειτουργία και η συνεχής ανανέωσή τους.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Βράιλας, τυποποιήθηκε η δομή και η μεθοδολογία της ανάλυσης της τιμής στα επιμέρους στοιχεία που διαμορφώνουν το κόστος. Συντάχθηκαν νέες αναλύσεις τιμών για 198 άρθρα οικοδομικών εργασιών (ΟΙΚ) και 192 άρθρα εργασιών οδοποιίας (ΟΔΟ) και μάλιστα σε διαδικτυακό περιβάλλον (ΝΕΑ ΕΝΙΑΙΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ /ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΙΜΩΝ ΔΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

Το 2012, εισάγεται επίσης η έννοια του «συνεργείου» και αναλύεται η σύνθεσή του. Ο υπολογισμός της τιμής μονάδας γίνεται πλέον με βάση την εκτιμώμενη απόδοση του συνεργείου και για διαφορετικές συνθήκες εργασίας (π.χ. ευνοϊκές, κανονικές, δυσμενείς). Η ημερήσια δαπάνη κάθε μηχανήματος εισάγεται αναλυτικά από την αντίστοιχη βάση δεδομένων, ως μίσθωμα, προσωπικό και καύσιμα-λιπαντικά.

Η τιμή μονάδας κάθε εργασίας αναλύεται ανά είδος δαπάνης στα ακόλουθα επιμέρους είδη: Εργατικά/ Μισθώματα εξοπλισμού/ Ενσωματούμενα υλικά/ Καύσιμα/Ενέργεια/ Υπηρεσίες Τρίτων. Υπολογίζεται ταυτόχρονα και η ποσοστιαία συμμετοχή του κάθε είδους δαπάνης από τα παραπάνω, στην τιμή μονάδας.

Η κωδικοποίηση 1000 υλικών και το Παρατηρητήριο Τιμών

Ολόκληρη η βάση με τις αναλύσεις και τις βασικές τιμές βρίσκεται στο διαδίκτυο και είναι προσβάσιμη από οπουδήποτε. Έγινε επίσης, κωδικοποίηση περισσότερων από 1000 υλικών σε κατηγορίες, ομάδες και υποομάδες και δημιουργήθηκε κατάλογος των υλικών με βάση αυτή την κωδικοποίηση. Ο κατάλογος είναι σε δενδροειδή μορφή και σε κάθε υλικό υπάρχει συσχέτιση με αντίστοιχο υλικό του παλαιού ΑΤΟΕ. Έγινε επίσης εμπλουτισμός με νέα υλικά όπως το έτοιμο σκυρόδεμα.

Για την διαπίστωση τιμών, διαμορφώθηκε νέος μηχανισμός με ενημέρωση και τιμοληψία από το Παρατηρητήριο Τιμών συντελεστών παραγωγής Τεχνικών Έργων.

Οι τιμές δηλαδή για τα σημαντικά υλικά λαμβάνονται αυτόματα από πρωτογενείς πηγές:

  • Τα Υλικά διυλιστηρίου (diesel, βενζίνη και άσφαλτος) έχουν ως πηγή την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή http://oil.gge.gov.gr
  • Για το Ηλεκτρικό ρεύμα αξιοποιούνται τα δελτία του ΑΔΜΗΕ . Πηγή: https://www.admie.gr/agora/enimerotika-deltia/mesostathmiki-timi-agoras
  • Η διαμόρφωση της μέσης τιμής υλικών, γίνεται μόνο από «καλάθι» σύμμορφων υλικών.
  • Γίνεται διαφοροποίηση της μέσης τιμής κατά γεωγραφική περιοχή.

Πώς προσδιορίζονται τα μέσα ημερομίσθια

Αναφορικά με τον προσδιορισμό των μέσων ημερομισθίων προβλέφθηκε να γίνεται, όπως διευκρίνισε ο κ. Βράιλας, με αντικειμενικό τρόπο σε πλήρη εναρμόνιση με τις ισχύουσες ΣΣΕ και τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη: οι ισχύουσες ομοιοεπαγγελματικές (κλαδικές) συμβάσεις, το αντίστοιχο μέσο στατιστικό προφίλ εργαζόμενου ως προς τις τριετίες, επιδόματα, κλπ. τα αντίστοιχα πακέτα ασφαλιστικών εισφορών και οι λοιπές εργοδοτικές επιβαρύνσεις για αμειβόμενη υπο-απασχόληση και υπερ-εργασία.

Για τον προσδιορισμό του κόστος του εξοπλισμού, αξιοποιήθηκε η BAUGERÄTELISTE (BGL), που είναι ο μεγαλύτερος κατάλογος τεχνικού εξοπλισμού στον κόσμο με πάνω από 15.000 εγγραφές δεδομένων. Περιλαμβάνει, όλους τους τύπους και τα μεγέθη εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται συνήθως για τεχνικές εργασίες και εξοπλισμό εργοταξίου. Για την αυτοματοποίηση τέλος των διαδικασιών, υπολογισμών και εκτυπώσεων αναπτύχθηκε ειδικό λογισμικό.

Οι επικαιροποιημένες προτάσεις του 2022

Πλην όμως το σύστημα εκτίμησης τιμών που πρότειναν οι εργοληπτικές οργανώσεις το 2012 δεν αξιοποιήθηκε από την Πολιτεία. Το 2022 οι εργοληπτικές οργανώσεις ΣΤΕΑΤ, ΣΑΤΕ και ΠΕΔΜΗΕΔΕ, πάλι με δικές τους δαπάνες, προχώρησαν στην επικαιροποίησή του.

Στόχος ήταν, σύμφωνα με τον γενικό Γραμματέα ΣΤΕΑΤ, η υπενθύμιση για την ανάγκη ταχύτερης προώθησης του Ενιαίου Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών (ΕΣΤΕΠ-ΤΙΜ-ΤΕΜ) και του Ηλεκτρονικού Συστήματος Προσδιορισμού Κόστους Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων (ΗΣΠΚΣΠΤΕ) που είχε εν τω μεταξύ θεσμοθετηθεί από την Πολιτεία. Με την παράδοση του συγκεκριμένου έργου σε διάστημα 6 περίπου μηνών, υπήρξε η έμπρακτη απόδειξη ότι είναι δυνατή, σε εύλογο χρονικό διάστημα, η δημιουργία της βασικής υποδομής ενός σύγχρονου συστήματος κοστολόγησης αλλά και η υλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος που θα το υποστηρίζει.

Ο στόχος της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών

Η «Εταιρεία Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών» με τον διακριτικό τίτλο «ΕΠΤΤΕΜ» είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, συστάθηκε με την ΚΥΑ 60/2022 Υπουργών Οικονομικών – Ανάπτυξης και Επενδύσεων – Υποδομών και Μεταφορών – Επικρατείας Προβλεπόμενης από ν. 4412/2016 – παρ. 5 άρθρο 170 Ημερομηνία δημοσίευσης στο ΦΕΚ 1703 – 7/4/2022.

Στόχος της είναι η ανάπτυξη, λειτουργία, διαρκής ενημέρωση και υποστήριξη του Ενιαίου Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών (ΕΣΤΕΠ-ΤΙΜ-ΤΕΜ).

Τι είναι το Ενιαίο Σύστημα Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών

Το Ενιαίο Σύστημα αποτελεί σύνολο εναρμονισμένων αρχών, κανόνων, μεθόδων και εργαλείων που υποστηρίζουν μέσω του διαδικτύου τον προγραμματισμό, σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία των τεχνικών έργων. Θα υποστηρίζεται από ηλεκτρονική διαδικτυακή πλατφόρμα με τίτλο «Ηλεκτρονικό Σύστημα Προσδιορισμού Κόστους Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων» (ΗΣΠΚΣΠΤΕ).

Βασικά αντικείμενα του Ενιαίου Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών είναι:

  • Η συστηματική ταξινόμηση και η ενιαία κωδικοποίηση των προϊόντων δομικών κατασκευών και των προμηθευτών τους.
  • Η εγκαθίδρυση ενός αξιόπιστου μηχανισμού τιμοληψίας και παρακολούθησης των τιμών για τα δομικά υλικά, τα μισθώματα μηχανημάτων και τα ωρομίσθια του εργατοτεχνικού προσωπικού.
  • Ο συγχρονισμός με ανάλογες πρακτικές και συστήματα, που εφαρμόζονται στον ευρωπαϊκό χώρο, όπως για παράδειγμα χρήση τυποποιημένων περιγραφικών άρθρων τιμολογίου και αντίστοιχων αναλύσεων τιμών/τεχνικών προδιαγραφών, καθώς και μεθοδολογία αντικειμενικού προσδιορισμού μισθωμάτων μηχανημάτων έργων.
  • Η πλήρης εναρμόνιση με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για τον ελεύθερο ανταγωνισμό, τις δημόσιες συμβάσεις, την τυποποίηση και την τεχνική εναρμόνιση.
  • Η διαδικτυακή υποστήριξη του προγραμματισμού, σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των τεχνικών έργων και η επικαιροποίηση του συστήματος αναλύσεως τιμών και προσδιορισμού κόστους.

Η Σύνταξη Τεχνικών Προδιαγραφών / η Τεχνική Νομοθεσία / Προδιαγραφές

Στο Σύστημα Ενιαίων Τεχνικών Προδιαγραφών αναπτύσσονται:

  • Κανονισμός Σύνταξης Τεχνικών Προδιαγραφών.
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Τεχνικής Νομοθεσίας που αφορά στην μελέτη, κατασκευή δημοσίων και ιδιωτικών έργων.
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης των Ενιαίων Τεχνικών Προδιαγραφών (ΗΣΠΚΣΠΤΕ).
  • Το ΗΣΠΚΣΠΤΕ διασυνδέεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ιδίως με πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου τομέα.

Το Παρατηρητήριο Τιμών και η λειτουργία του

Αναπτύσσεται επίσης Παρατηρητήριο τιμών (Ηλεκτρονικό Σύστημα Προσδιορισμού Κόστους Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων) , το οποίο αποτελεί την ηλεκτρονική διαδικτυακή πλατφόρμα υποστήριξης του ΕΣΤΕΠ-ΤΙΜ-ΤΕΜ, που θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ- gov.gr).

Το Παρατηρητήριο Τιμών αποσκοπεί στην αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική αποτύπωση, συλλογή, τήρηση και διάθεση με ενιαίο τρόπο:

  1. Πρώτον: Των τιμών, των τεχνικών χαρακτηριστικών, προδιαγραφών και των πιστοποιημένων δομικών υλικών και του Ηλεκτρομηχανολογικού (Η/Μ) Εξοπλισμού. Ειδικότερα, τα δομικά υλικά και ο Ηλεκτρομηχανολογικός Εξοπλισμός, καταχωρούνται με βάση το Κοινό Λεξιλόγιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις (CPV).
  2. Δεύτερον: Των μηχανημάτων έργων: Ειδικότερα, τα Μηχανήματα Έργων καταχωρούνται με βάση το ενιαίο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταξινόμησης και Ονοματολογίας.
  3. Τρίτον: Tου εργατικού κόστους τεχνικών εργασιών.
  4. Τέταρτον: Tου κόστους παροχής υπηρεσιών επιστημονικού και λοιπού στελεχιακού δυναμικού που συντελεί στην παραγωγή τεχνικών έργων και μελετών.

Το Σύστημα Αναλύσεων Τιμών και Προσδιορισμού Κόστους

Αναφορικά με το Σύστημα Αναλύσεων Τιμών και Προσδιορισμού Κόστους έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Συνδέεται με την εφαρμογή του Παρατηρητηρίου Τιμών, ενώ μπορεί να συνδέεται και με ηλεκτρονικές εφαρμογές φορέων και υπηρεσιών του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα,
  • Εφαρμόζεται υποχρεωτικά στον υπολογισμό του προϋπολογισμού του κόστους κατασκευής Δημοσίων Έργων και προαιρετικά στην σύνταξη προϋπολογισμού ιδιωτικών έργων,
  • Αναπτύσσει βάση δεδομένων συλλογής στοιχείων κόστους για τις κυριότερες κατηγοριοποιήσεις τεχνικών έργων όπως αυτές θα προσδιορισθούν από την Εταιρία
  • Και το κυριότερο: αναπτύσσει Ηλεκτρονικό Σύστημα Υπολογισμού της Αναθεώρησης Τιμών Εργασιών Δημοσίων Έργων και Μελετών.

Ο τρόπος διοίκησης της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών

Tέλος, αναφορικά με τον τρόπο διοίκησης της «ΕΠΤΤΕΜ» («Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών), με βάση το καταστατικό της, διοικείται από εννεαμελές (9) Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο απαρτίζεται από:

  1. Έναν εκπρόσωπο των εργοληπτικών οργανώσεων.
  2. Έναν εκπρόσωπο των μελετητικών οργανώσεων.
  3. Έναν εκπρόσωπο των πολυτεχνικών σχολών της χώρας.
  4. Έναν εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.).
  5. Έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  6. Έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών.
  7. Έναν εκπρόσωπο του συνδέσμου επιχειρήσεων και βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.).
  8. Τον Πρόεδρο του Δ.Σ.
  9. Διευθύνοντα Σύμβουλο

Τα μέλη κάθε φορέα που εκπροσωπούνται στο Διοικητικό Συμβούλιο, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, μετά από σχετική πρόταση των φορέων τους. Ειδικά για τον εκπρόσωπο των πολυτεχνικών σχολών της χώρας αυτός θα υποδεικνύεται από τη σύνοδο των Πρυτάνεων. Τέλος, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και ο Δ/νων Σύμβουλος ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μεταβατικά και μέχρι την πλήρωση της θέσης κατ’ εφαρμογή των άρθρων 20-23 του ν. 4735/2020 (Α΄ 197).

Στιγμιότυπο από το πάνελ της 5ης ενότητας.  έλαβαν μέρος ο κ. Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, ο κ. Γιώργος Συριανός, Πρόεδρος ΣΤΕΑΤ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ο κ. Μάνος Βράιλας, Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Αυτοκινητοδρόμων και Υποδομών με Διόδια – Hellastron, Γενικός Γραμματέας ΣΤΕΑΤ και μέλος Δ.Σ. ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο κ. Πέτρος Σφηκάκης, Διευθύνων Εταίρος της LEXPARTNERS, με συντονιστή τον κ. Νίκο Καραγιάννη, δημοσιογράφο και ιδρυτή του Ypodomes.gr
Στιγμιότυπο από το πάνελ της πέμπτης ενότητας με θέμα “ΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ”

Σημειώνεται, ότι στην Πέμπτη Ενότητα του ΣΔΙΤ Forum, με θέμα “ΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ”, που εστίασε στην υλοποίηση οδικών υποδομών, στην συντήρηση αλλά και στις προκλήσεις έγκαιρης εκκίνησης και υλοποίησης έλαβαν μέρος ο κ. Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, ο κ. Γιώργος Συριανός, Πρόεδρος ΣΤΕΑΤ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ο κ. Μάνος Βράιλας, Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Αυτοκινητοδρόμων και Υποδομών με Διόδια – Hellastron, Γενικός Γραμματέας ΣΤΕΑΤ και μέλος Δ.Σ. ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο κ. Πέτρος Σφηκάκης, Διευθύνων Εταίρος της LEXPARTNERS, με συντονιστή τον κ. Νίκο Καραγιάννη, δημοσιογράφο και ιδρυτή του Ypodomes.gr.