Δημήτρης Νεκτάριος, Partner Deloitte: Πώς τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία με ΣΔΙΤ αναβαθμίζουν τις κοινωνικές υποδομές

You are currently viewing Δημήτρης Νεκτάριος, Partner Deloitte: Πώς τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία με ΣΔΙΤ αναβαθμίζουν τις κοινωνικές υποδομές

Επιστροφή της ΚΤΥΠ στα σχολικά κτίρια με ΣΔΙΤ – Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος των 17 σχολείων η Deloitte

Σε αναβάθμιση των κοινωνικών υποδομών της χώρας με την ευκαιρία της υπογραφής των 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ, αναφέρθηκε ο Δημήτρης Νεκτάριος, Partner, Infrastructure & Capital Projects Leader, Strategy & Transactions, στην Deloitte. Τα 17 σχολεία είναι μάλιστα ένα από τα πλέον επίκαιρα έργα ΣΔΙΤ που θα συζητηθούν στο επικείμενο 5ο ΣΔΙΤ Forum. Στο συγκεκριμένο έργο, η Deloitte διαδραμάτισε έναν κομβικό ρόλο ως Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος της ΚΤΥΠ Α.Ε. (Κτιριακές Υποδομές), που είναι η Αναθέτουσα Αρχή του Έργου, αλλά και της Μονάδας Έργων ΣΔΙΤ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών σε όλα τα στάδια του Διαγωνισμού, αξιοποιώντας την εξειδίκευσή της και τις βέλτιστες πρακτικές υλοποίησης έργων ΣΔΙΤ, για να συμβάλει στην επιτυχή υλοποίηση αυτού του έργου.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο έχει και έναν ιδιαίτερο συμβολισμό: Σηματοδοτεί την επιστροφή της “Κτιριακές Υποδομές“, μετά από πολλά χρόνια στην ανάπτυξη σχολικών κτιρίων με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Η ΚΤΥΠ, που εποπτεύεται απο το Υπουργείο Υποδομών, υλοποιεί το δεύτερο έργο ΣΔΙΤ για σχολεία, μετά από έργο για την υλοποίηση 24 σχολείων στην Αττική. Ενδιάμεσα είχε επιχειρηθεί και πάλι η κατασκευή σχολείων μέσω της μεθόδου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα χωρίς όμως επιτυχία.

Αντίστοιχα με ακριβά ιδιωτικά σχολεία

Για όσους λοιπόν διερωτηθουν γιατί τα σχολεία που κατασκευάζονται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ είναι διαφορετικά από τα άλλα, παραπέμπουμε στα σχολεία της Αττικής που κατασκευάστηκαν με ΣΔΙΤ και με ανάδοχο την ΑΤΕΣΕ εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης: Πρόκειται για ιδιαίτερα αναβαθμισμένα κτίρια, οι εγκαταστάσεις των οποίων δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τις αντίστοιχες των ακριβών ιδιωτικών σχολείων. Επιπλέον, συντηρούνται υποδειγματικά και με αυστηρούς κανόνες φύλαξης και εισόδου σε αυτά, σύμφωνα με σχετικές επισημάνσεις των συλλόγων γονέων και καθηγητών.

Σε Δήμους με πληθυσμό που αυξάνεται….

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, το οποίο ανέφερε τις προάλλες με την ευκαιρία της υπογραφής του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, είναι ότι τα 17 σχολεία γίνονται κυρίως στους Περιφερειακούς Δήμους, οι οποίοι έχουν το μεγάλο προνόμιο να έχουν νεανικό πληθυσμό, ο οποίος συνεχώς αυξάνεται, αντί να μειώνεται! Oι Δήμο με αυτό…το προνόμιο, είναι οι Νεάπολης Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Καλαμαριάς ,Πυλαίας Χορτιάτη αλλά και Κατερίνης

Το έργο αντιμετώπισε πάντως αρκετές δυσκολίες και μεγάλες καθυστερήσεις, οι οποίες ξεπεράστηκαν με μεγάλο αγώνα από όλες τις πλευρές. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, στις 31 Μαϊου 2021. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Νεκτάριος, ‘”τα θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν ήταν πολλά και σύνθετα και xρειάστηκε να εργαστούμε επί σειρά ετών, μαζί με την Αναθέτουσα Αρχή, από τις αρχικές φάσεις προμελέτης του έργου μέχρι και την επιλογή του Αναδόχου και την οριστικοποίηση των Συμβατικών Τευχών“.

Το έργο, που υπεγράφη στις 30 Οκτωβρίου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνολικής συμβατικής δαπάνης 110,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), περιλαμβάνει την κατασκευή βιοκλιματικών σχολικών μονάδων που θα καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η συμφωνία προβλέπει την ολοκλήρωση της κατασκευής εντός 24 μηνών, αλλά και τη συντήρηση των εγκαταστάσεων για τα επόμενα 25 χρόνια, εξασφαλίζοντας υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υποδομές που ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 159,21 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,4 εκατ. ευρώ). Τα κτιριακά συγκροτήματα είναι μοιρασμένα στην Περιφέρεια και συγκεκριμένα σε εννέα Δήμους.