Το 2030 η κυκλοφορία στην Αττική θα έχει αυξηθεί κατά 11% και ως το 2050 κατά 30%, ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ
Μονόδρομο χαρακτήρισε ο κ. Γιώργος Συριανός, Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ (Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιριών Ανωτέρων Τάξεων) και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, τις Πρότυπες Προτάσεις στην ομιλία του στο 5ο ΣΔΙΤ FORUM. Για να προσθέσει ότι υπάρχουν λύσεις, ώστε τα σχετικά έργα να πραγματοποιηθούν με μηδενισμό της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου.
Ο κ. Συριανός επεσήμανε επίσης την ανάγκη μετά την υπερδεκαετή οικονομική κρίση να αλλάξει στη χώρα μας η λογική στη χρηματοδότηση, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά σε επενδύσεις και υποδομές που αυτή άφησε και επιβεβαίωσε ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες αναζητούν ειδική χρηματοδοτική λύση προκειμένου να προχωρήσουν οι Πρότυπες Προτάσεις με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα στην ωρίμανση και τη χρηματοδότηση των νέων έργων.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, «έχουμε περάσει σε μια άλλη εποχή για τους πεντέμισι εκατομμύρια κατοίκους της Αττικής , οι οποίοι χάνουν καθημερινά ώρες λόγω κυκλοφοριακού, ενώ επιπλέον έχουμε και κατακόρυφη αύξηση της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης». Στη συνέχεια, παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι το 2030 η κυκλοφορία θα έχει αυξηθεί κατά 11% και ως το 2050 η αύξηση θα είναι 30%.
Υπενθύμισε ακόμα ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αφορούν σε έργα, που αναλαμβάνει να προτείνει και να ωριμάσει ο ιδιωτικός τομέας μέσα από μια ειδική διαδικασία, για αυτό θεωρούνται ως πρόσφορη λύση για περιπτώσεις έργων, που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκά κονδύλια, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τα οδικά έργα που θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό στην Αττική.
Μεταφορά υποχρεώσεων 10 χρόνια μετά την έναρξη
Ο κ. Συριανός κατέληξε ότι οι τεχνικές εταιρείες έχουν κάνει μια αναλυτική μελέτη προκειμένου να εξασφαλιστεί η ταχύτερη και οικονομικότερη υλοποίηση, αλλά και για τον τρόπο αποπληρωμής των πληρωμών διαθεσιμότητας κάνοντας πιο ελκυστικά τα έργα με τον μηδενισμό της χρηματοδοτικής συμμετοχής του δημοσίου και μεταφέροντας τις υποχρεώσεις 10-12 χρόνια μετά από την έναρξη της παραχώρησης. Έτσι διευκολύνεται η όλη διαδικασία, καθώς τα έργα αυτά είναι πλήρως ανταποδοτικά και θα πληρώνονται από τους πολίτες που θα τα χρησιμοποιούν.
Αλλαγή της χρηματοδοτικής προσέγγισης
Ο κ. Συριανός, αναφερόμενος στη συνολικότερη ανάγκη αλλαγής της χρηματοδοτικής λογικής στη χώρα μας, καθώς μετά την υπερδεκαετή οικονομική κρίση πρέπει να καλυφθούν σημαντικά κενά σε επενδύσεις και υποδομές που αυτή άφησε, έκανε αναφορά σε μεγαλύτερη αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Υπενθύμισε το παράδειγμα της Ισπανίας και της Ιταλίας, που έχουν ζητήσει παράταση για δύο χρόνια αλλά και την όλη συζήτηση που γίνεται μετά την έκθεση Ντράγκι για τη συνολικότερη αξιοποίηση του Ταμείου στο πλαίσιο ευρύτερων αναγκών.
Ο ίδιο επισήμανε ότι είναι προς το συμφέρον και της Ελλάδας να συνταχθεί με τις χώρες του Νότου προς αυτήν την κατεύθυνση ανεξάρτητα από το σημείο αφετηρίας κάθε χώρας. Αναφέρθηκε επίσης, στην πιθανή μερική χρηματοδοτική συνεισφορά και από την πλευρά του Υπερταμείου, του Πράσινου Ταμείου και άλλων πηγών, ειδικά για έργα βιώσιμης ανάπτυξης που αφορούν την κλιματική κρίση. Ειδική τέλος αναφορά, έκανε ο Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ και στα τα έσοδα της τάξης των 5-6 δισ. ευρώ από τις παραχωρήσεις, τα οποία όπως υπενθύμισε «πηγαίνουν όλα για να καλύψουν την μαύρη τρύπα του χρέους, ενώ θα έπρεπε να δει κανείς τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να καλύψουν σημαντικές παραγωγικές ανάγκες της οικονομίας».