Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών: 20 νέα έργα υποδομών με συνδυαστική χρηματοδότηση

You are currently viewing Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών: 20 νέα έργα υποδομών με συνδυαστική χρηματοδότηση

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, παρουσίασε κατά την εισαγωγική ομιλία του στο 4ο ΣΔΙΤ Forum, τα 20 έργα του υπουργείου του που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ. Από αυτά, τα 10, συνολικού προϋπολογισμού 1,73 δισ. ευρώ, βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία.

Επεσήμανε ιδιαίτερα την επιλογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δρομολογήσει το συνεκτικό αυτό πλέγμα έργων υποδομής συνδυάζοντας τα διατιθέμενα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ιδιωτικούς χρηματοδοτικούς πόρους.

Αξιοποιώντας τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ συνδυαστικής χρηματοδότησης, καθιστούν τα έργα ΣΔΙΤ περισσότερο ελκυστικά για τον ιδιωτικό τομέα, αφού αξιοποιούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Για να προσθέσει, ότι με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ μοχλεύονται ιδιωτικά κεφάλαια, συνδέεται η αποπληρωμή του έργου με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης, επιταχύνονται οι χρόνοι ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υλοποίησης των έργων, και μετακυλίεται η διαχείριση των κινδύνων στον ιδιώτη.

Τα 20 έργα: Οδικά, κτιριακά, άρδευση-ύδρευση και Μετρό Θεσσαλονίκης

ο Γιώργος Καραγιάννης στο βήμα του 4ου σδιτ φορουμ
ο κ. Γιώργος Καραγιάννης,
Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών,
κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 4ο ΣΔΙΤ Forum

Αναφερόμενος αναλυτικότερα στα 20 νέα έργα, ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι ήδη τα 10 από αυτά, συνολικού προϋπολογισμού 1,73 δις. ευρώ, βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία. Ιδού και τα έργα που περιλαμβάνονται στα 20. Πρόκειται για:

  • Τα 5 οδικά έργα (Flyover Θεσσαλονίκης, τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας)
  • Τα 5 έργα άρδευσης, ύδρευσης και αντιπλημμυρικής θωράκισης (φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά, ύδρευση της Κέρκυρας, Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής)
  • Τα 8 κτιριακά έργα (3 clusters Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδος και Κρήτης, 17 σχολικές μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, κατασκευή 5 νέων Αστυνομικών Διευθύνσεων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, 2 clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, το νέο βιοκλιματικό κτήριο της ΓΓΥ)
  • Τα 2 έργα Λειτουργίας & Συντήρησης (Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρονικά Διόδια)

Δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις»

Με την ευκαιρία του συνεδρίου, ο υφυπουργός τόνισε, ότι η επιτυχία των ΣΔΙΤ αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα κάτι που έχει ήδη δρομολογήσει το Υπουργείο, με χαρακτηριστική τη δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις», που πλέον θεσμοθετήθηκαν με τον νόμο 4903/2022.

Ανησυχία για τις επιπτώσεις του πολέμου, αναθεώρηση συντελεστών για 500 εργασίες

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης έκανε ειδική αναφορά στις αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει στον κατασκευαστικό κλάδο η σημερινή διεθνής συγκυρία που συμπαρασύρει τις τιμές των πρώτων υλών. Δεν έκρυψε την ανησυχία του για το άδηλο μέλλον από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και υπογράμμισε ότι ήδη έχουν εκδοθεί συντελεστές αναθεώρησης για σχεδόν 500 εργασίες, ενώ σύντομα θα πραγματοποιηθούν και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση και η ολοκλήρωση όλων των έργων.

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι ο θεσμός ΣΔΙΤ νομοθετήθηκε για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΝΔ, τον Σεπτέμβριο του 2005 για να καταλήξει, ότι μετά από 17 χρόνια λειτουργίας αποδεικνύεται ένα συνεκτικό και απολύτως επιτυχημένο ρυθμιστικό πλαίσιο.


Παρακολουθήστε εδώ την ομιλία του κ. Καραγιάννη σε βίντεο.

Επισκεφτείτε την κατηγορία “Μετά την Πανδημία” για να βρείτε όλα τα δημοσιεύματα σχετικά με το 4ο ΣΔΙΤ FORUM.