Παρουσία Μητσοτάκη η υπογραφή της σύμβασης για το Flyover με ΣΔΙΤ

You are currently viewing Παρουσία Μητσοτάκη η υπογραφή της σύμβασης για το Flyover με ΣΔΙΤ

Η Κ/Ξ ΑΒΑΞ ΑΕ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το έργο

Παρουσία Μητσοτάκη η υπογραφή χθες της σύμβασης για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ (Flyover).

Η Κ/Ξ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 478 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι κατά την περίοδο κατασκευής διάρκειας 4 ετών, θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι. Η συνολική διάρκεια Σύμβασης της Σύμπραξης, η οποία περιλαμβάνει την υποχρέωση της κατασκευής, της λειτουργίας και συντήρησης του έργου, έχει διάρκεια 30 χρόνια.

Είναι ο πρώτος υπερυψωμένος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που γίνεται με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, ένα πρωτοποριακό έργο, μήκους 13 χιλιομέτρων, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover», 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή, η οποία εφεξής θα έχει πιο τοπικά – πιο αστικά χαρακτηριστικά.

Η εναέρια οδός αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη από το 2026, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί, καθώς η πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά, θα γίνεται πολύ πιο εύκολα. Παράλληλα, εξασφαλίζεται γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς, όπως ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική. Επιπλέον, εύκολη θα είναι η πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις, όπως τις Σέρρες, τα Γιαννιτσά, το Κιλκίς, την Κατερίνη.

Παρουσία Μητσοτάκη η υπογραφή της σύμβασης για το Flyover με ΣΔΙΤ

10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, προσφέροντας στους οδηγούς μετακινήσεις σε πιο σταθερούς χρόνους και με οικονομία. Αρκεί να αναφερθεί ότι η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:

• Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).
• Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
• Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
• Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε επίσης:

Τhessaloniki FlyOver: Θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της συμπρωτεύουσας;