Νίκος Σέργης, Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ: Το 2023 συμβασιοποιήθηκαν οκτώ έργα ΣΔΙΤ, κοντά στη σύμβαση ακόμη εννέα έργα

You are currently viewing Νίκος Σέργης, Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ: Το 2023 συμβασιοποιήθηκαν οκτώ έργα ΣΔΙΤ, κοντά στη σύμβαση ακόμη εννέα έργα

43 έργα ΣΔΙΤ αξίας 6,3 δισ.ευρώ βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία

Νίκος Σέργης, Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ

Στα οκτώ έργα ΣΔΙΤ, που συμβασιοποιήθηκαν μέσα στο 2023, αναφέρθηκε χθες ο Νίκος Σέργης, Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ, για να προσθέσει ότι κοντά στη σύμβαση βρίσκεται ένας ακόμα σημαντικός αριθμός με προτεραιότητα εννέα έργα.

Ειδικότερα, κατά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με θέμα «Επενδυτικά εργαλεία για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και τη βελτίωση των υποδομών», στην οποία συμμετείχε και ο κ. Σέργης, παρουσιάστηκε ο «χάρτης» των έργων που υλοποιούνται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Όπως ανέφερε ο κ. Σέργης, μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί 22 Συμβάσεις ΣΔΙΤ συνολικού κόστους επένδυσης περί τα 2,5 δις ευρώ και 43 εγκεκριμένα έργα ΣΔΙΤ επενδυτικού κόστους 6,3 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία, σε τομείς όπως διαχείριση απορριμμάτων, οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, υποδομές δημόσιας διοίκησης, φοιτητικές εστίες και υποδομές ύδρευσης/άρδευσης.

Οι τομείς ενδιαφέροντος

Οι τομείς ενδιαφέροντος είναι η διαχείριση απορριμμάτων, οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, υποδομές δημόσιας διοίκησης, φοιτητικές εστίες και υποδομές ύδρευσης/άρδευσης. Πολλά από αυτά βρίσκονται στο τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και αναμένεται να συμβασιοποιηθούν εντός των προσεχών μηνών. Ειδικότερα, ενέα έργα, στα οποία αναφέρθηκε και από τη δική του πλευρά ο Αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών βρίσκονται ήδη σχεδόν στο στάδιο της σύμβασης.

Τα 43 έργα που είναι σε διαγωνιστική διαδικασία αξίας 6,3 δισ.ευρώ αφορούν σε έργα ευρυζωνικού δικτύου υποδομών, οδοφωτισμού, υποδομών ύδρευσης κλπ.

Οι οκτώ συμβάσεις ΣΔΙΤ που υπογράφηκαν μέσα στο 2023 είναι:

  • Στον τομέα των οδικών υποδομών: Η Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (Τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη), ο Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου (Τμήμα ΚαλαμάταΡιζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη)
  • Στον τομέα των ευρυζωνικών υποδομών: Οι υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας σε 32 Περιφερειακές Ενότητες της Χώρας
  • Στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών: Η Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης
  • Στον τομέα των λιμενικών υποδομών: Η Μαρίνα Ναυπλίου
Τα έργα ΣΔΙΤ στα οποία αναφέρθηκε ο Νίκος Σέργης

Οι συμβάσεις που έρχονται

Τα έργα που θα υπογραφούν έως το πρώτο τρίμηνο του 2024 είναι τα εξης:

  • Τέσσερα έργα Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας σε 39 Περιφερειακές Ενότητες της Χώρας
  • Δυο έργα Φοιτητικών Εστιών (Πανεπιστημίου Κρήτης και Πανεπιστημίου Θεσσαλίας)
  • Το Κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
  • Τα 17 σχολεία στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και
  • Η Αναβάθμιση του Οδοφωτισμού στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο της Περιφέρειας Ηπείρου

Βέλτιστη η κατανομή κινδύνων

Συνοψίζοντας την μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης των ΣΔΙΤ στη χώρα μας, ο κ. Σέργης, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι «οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα αποτελούν ένα σύγχρονο αναπτυξιακό εργαλείο, το οποίο συνιστά ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο υλοποίησης έργων και παροχής υπηρεσίες υψηλής ποιότητας με πολλαπλασιαστικά οφέλη ως προς το επίπεδο ζωής των πολιτών. Για να προσθέσει ότι η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει θέσει ισχυρές βάσεις για την ενίσχυση, επιτάχυνση και αξιοποίηση του θεσμού των ΣΔΙΤ, εντός ενός οργανωμένου και συνεκτικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπόψη τις ποικίλες δυνατότητες χρηματοδότησης των έργων και επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη κατανομή κινδύνων μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.