Στα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται η έναρξη κατασκευής του Flyover με κίνδυνο δημιουργίας κυκλοφοριακού προβλήματος σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
«Έξυπνες» κυκλοφοριακές λύσεις για το Flyover, ζήτησε από όλους τους εμπλεκομένους στο έργο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη. Πλην όμως, το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σε ανακοίνωσή του, θεωρεί βέβαιο ότι η εκκίνηση των έργων για το Flyover, αναμένεται να δημιουργήσει κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Καλεί μάλιστα τον Πρωθυπουργό να πάρει θέση, γιατί ενώ υπήρχε ένα ολοκληρωμένο και με δημόσια διαβούλευση σχέδιο υποδομών για την περιφερειακή οδό, η κυβέρνηση, επέλεξε να εφαρμόσει ένα μέρος αυτού με αποτέλεσμα τώρα να κινδυνεύει η Θεσσαλονίκη από κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Tίθεται άμεσα το ερώτημα γιατί προηγήθηκε η κατασκευή της υπερυψωμένης αρτηρίας Flyover και δεν δημοπρατήθηκε και ο εξωτερικός δακτύλιος, δεδομένου ότι σύμφωνα με το σχέδιο υποδομών τα δύο αυτά έργα είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους.
Όπως επίσης επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το Flyover θα επιβαρύνει προσωρινά το κυκλοφοριακό της πόλης, αντιθέτως η προτεραιότητα κατασκευής του εξωτερικού δακτυλίου δεν θα επιβαρύνει την κυκλοφορία της πόλης κατά τη φάση της κατασκευής του και φυσικά με την ολοκλήρωση του θα προσελκύσει ένα ποσοστό της κυκλοφορίας από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό, διευκολύνοντας την μετέπειτα κατασκευή του έργου.
Οι πρόδρομες εργασίες
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρόδρο ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες για το έργο, με τις κύριες να αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα Οκτωβρίου. Ο εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό, αναμένεται να μειώσει σε θεαματικό βαθμό την κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη σε συνδυασμό με το Μετρό που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του μέχρι τα τέλη του χρόνου. Το συνολικό μήκος του έργου ανέρχεται σε 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.
Η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος θα έχει μήκος 9,5 χλμ., από τα οποία τα τέσσερα συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας. Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Είναι σίγουρα ένα εμβληματικό έργο, φαίνεται όμως ότι όπως και το Μετρό θα δημιουργήσει στο διάστημα της κατασκευής προβλήματα στους ήδη ταλαιπωρημένους από το κυκλοφοριακό, κατοίκους
Για το λόγο αυτό, ο υπουργός Υποδομών στο πλαίσιο της δεύτερης ενημερωτικής συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ζήτησε να κατατεθούν έξυπνες λύσεις και προτάσεις που θα επιτρέψουν αφενός την έναρξη του κατασκευαστικού σταδίου του έργου στα μέσα Οκτωβρίου και αφετέρου θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των όποιων κυκλοφοριακών προβλημάτων προκύψουν.
Οι θεματικές ενότητες
Συμφωνήθηκαν επίσης και οι παρακάτω θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις: Αφορούν συγκεκριμένα πρωτοβουλίες σχετικά με την αναβάθμιση του έργου του ΟΑΣΘ, τη διευκόλυνση του έργου της Τροχαίας, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασθενοφόρων στο 424 ΓΣΝΘ και στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσω του στρατοπέδου «Καρατάσιου», την εφαρμογή πρωτοκόλλων εκτάκτων συμβάντων, αλλά και τις παρεμβάσεις για τον εντατικό έλεγχο της στάσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης
Υπενθυμίζεται, ότι το Flyover κατασκευάζεται μέσω ΣΔΙΤ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 με προϋπολογισμό 373 εκατ. ευρώ και ανάδοχο το σχήμα «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»
Χάρη στον Flyover οι οδηγοί θα παρακάμπτουν γρηγορότερα τον αστικό ιστό, απολαμβάνοντας γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση τόσο προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και στη Χαλκιδική.