Στόχος της σύμβασης ΣΔΙΤ, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, είναι η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία και συντήρηση του δικτύου μετρό της Θεσσαλονίκης
Στην πρόσφατη ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής απο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για την προς υπογραφή Σύμβαση ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, τονίστηκε ο στόχος της σύμβασης: “Βούληση της Πολιτείας, είναι, η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου μετρό της Θεσσαλονίκης να γίνει με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, με σκοπό τη διατήρηση υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και την παροχή κινήτρων για την πλέον αποδοτική διαχείριση του συστήματος”.
Για το συγκεκριμένο θέμα, τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ενημέρωσαν, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Κώστας Μαγουλάς.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αναφέρθηκε επίσης αναλυτικά και στην Βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα παράκαμψη Γιάλοβα, Π.Ε. Μεσσηνίας).
Με προϋπολογισμό 292 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και διάρκεια 12 χρόνια
Ειδικότερα, σχετικά με την προς υπογραφή σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έργο «Διεθνής Ανοικτός Διαγωνισμός για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης», σύμφωνα με τη σύμβαση προβλέπονται τα εξής:
- Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12 – 18 μήνες).
- Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Β’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη λειτουργίας και επέκταση προς Καλαμαριά.
- Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Α’): Εμπορική λειτουργία και συντήρηση του βασικού έργου ΣΔΙΤ.
- Εμπορική λειτουργία (Περίοδος Β’): Εμπορική λειτουργία του βασικού έργου και επέκταση προς Καλαμαριά.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της Σύμβασης είναι της τάξης των 292 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ενώ η διάρκεια της Σύμβασης ανέρχεται σε 12 έτη. Στην ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για τη σύμβαση ΣΔΙΤ συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νίκος Κουρέτας.
Τονίστηκε επίσης, ότι το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του Μετρό της Θεσσαλονίκης εντός του 2024 θα τηρηθεί απαρέγκλιτα.
Το έργο «Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού – Τμήμα παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας
Σχετικά με την προς υπογραφή σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έργο «Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού – Τμήμα παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας», αυτό θα εκτελεστεί στην Π.Ε. Μεσσηνίας και συγκεκριμένα στον Δήμο Πύλου – Νέστορος.
Το έργο αφορά στη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χλμ. της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού και στην κατασκευή νέου τμήματος μήκους 4,2 χλμ. για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας.
Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει την ΕΟ9 μειώνοντας τους χρόνους διαδρομής και αυξάνοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Μέσω της βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και του πλάτους της οδού, θα προσφέρει ασφάλεια και άνεση στους χρήστες συνεισφέροντας στη μείωση των ατυχημάτων. Επιπρόσθετα, καθώς η υφιστάμενη εθνική οδός διέρχεται από τον οικισμό της Γιάλοβας, η κατασκευή του έργου συμβάλλει στην άρση των δυσμενών επιπτώσεων σε χρήστες και κατοίκους της περιοχής.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής με πλάτος οδού 11 μ., με ενιαίο οδόστρωμα και μήκος περίπου 7,7 χλμ. με τα συνοδά της έργα (ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, cut & cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης πρανών – οπλισμένων επιχωμάτων, άνω διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμός, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.α.), ενώ ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει στα 37,35 εκατ. ευρώ με διάρκεια κατασκευής 24 μήνες.
Στην ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για το εν λόγω έργο συμμετείχε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13), του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννης Κανελλόπουλος.