Γραμμές εξπρές, χρονική επέκταση δρομολογίων, αναβάθμιση δικτύου, καλύτερη σύνδεση με αστική συγκοινωνία ΟΑΣΑ
Τα κατεπείγοντα μέτρα για την εξυπηρέτηση του κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς συνόψισε ο Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του ΣΕΣ (Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων) με την ευκαιρία επίκαιρης ημερίδας του Συλλόγου. Ανάμεσα σε αυτά, γραμμές εξπρές, χρονική επέκταση δρομολογίων, αναβάθμιση δικτύου, καλύτερη σύνδεση με αστική συγκοινωνία ΟΑΣΑ, επεκτάσεις Μετρό, Τραμ, Προαστιακού.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν στοιχεία που καταδεικνύουν ανάμεσα σε άλλα, τη συμφόρηση που έχει επέλθει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ακόμα μεγαλύτερη από εκείνην της δεκαετίας του 2000, την ταλαιπωρία των οδηγών και ιδιαίτερα του κοινού που χρησιμοποιεί Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
30 λεπτά για 10 χιλιόμετρα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποτυπώνονται σε μελέτη του ΕΜΠ που παρουσιάστηκε από τον καθηγητή Κωνσταντίνο Κεπατσόγλου και τον Γενικό Γραμματέα του ΣΕΣ Κωνσταντίνο Κουρέτα, επιβεβαιώνεται ότι το 34% της μέρας η Αθήνα είναι σε συμφόρηση ενώ το ίδιο ποσοστό εμφανίζει και η Θεσσαλονίκη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας σε συμφόρηση. Ειδικά στην Αθήνα, ο μέσος χρόνος προκειμένου να διανύσει ένας οδηγός 10 χιλιόμετρα είναι 30 λεπτά.

πρόεδρος του ΣΕΣ
Ο κ. Θανάσης Τσιάνος ανέφερε ότι μια γραμμή μετρό αντιστοιχεί σε 4 αστικές λεωφόρους τονίζοντας ότι η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μετρό και τον ηλεκτρικό ισοδυναμεί με μία νέα λεωφόρο μήκους 110 χιλιομέτρων.
Aναφερόμενος μάλιστα στην «πληγή» του Κηφισού αποκάλυψε ότι από τις 3,5 εκατ. ώρες που χάνονταν μέσα στην κίνηση πριν από έξι χρόνια, πέρσι εκτιμάται ότι οι ώρες έφτασαν τα 6,5 εκατ. ώρες, που ισοδυναμεί με ζημία για την εθνική οικονομία ύψους 80 με 90 εκατ. τον χρόνο.
Ενόψει του αδιεξόδου, προτάθηκαν αφενός κατεπείγοντα μέτρα για την βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ παράλληλα, προτάθηκαν από τον Βασίλη Χαλκιά, πρώην πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και διευθύνοντα σύμβουλο της Νέας Αττικής Οδού, 10 έργα άμεσης προτεραιότητας που θα βελτιώσουν μακροπρόθεσμα το κυκλοφοριακό στα αστικά κέντρα της Αττικής.
Για την εξυπηρέτηση του κοινού σε ό,τι αφορά τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο χρειάζονται: αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου (μικρότερες συχνότητες, πράσινο κύμα για το Τραμ), αύξηση της ελκυστικότητας (σταθμοί μετεπιβίβασης με ΙΧ, καλύτερη σύνδεση με αστική συγκοινωνία ΟΑΣΑ, χώροι στάθμευσης ποδηλάτων, βελτίωση συνθηκών για την πεζή μετακίνηση προς τους σταθμούς του Μετρό) και επεκτάσεις Μετρό, Τραμ, Προαστιακού.
Για τις αστικές συγκοινωνίες – ΟΑΣΑ, τόνισε πως είναι απαραίτητη η ίδρυση γραμμών εξπρές, η χρονική επέκταση των δρομολογίων, η αύξηση των αμαξοστασίων προκειμένου να κερδίζει έδαφος το λεωφορείο, η αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, αλλά και η αύξηση του στόλου.
Σημειώνεται, ότι η βελτίωση των συνθηκών στα ΜΜΜ αποτελούν προτεραιότητα τόσο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών , όσο και προσωπικά του πρωθυπουργού. Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πηγές μελετάται ακόμα και ο διαχωρισμός του Υπουργείου σε Μεταφορών και Υποδομών για την καλύτερη εξυπηρέτηση και οργάνωση του συγκεκριμένου τομέα..