Στα έργα της Θεσσαλίας θα υπάρξουν αλληλεπικαλύψεις δημοπρατήσεων λόγω έλλειψης συνολικού σχεδιασμού
Σε αλληλεπικαλύψεις δημοπρατήσεων λόγω έλλειψης συνολικού σχεδιασμού, αναφέρθηκε τις προάλλες ο κ. Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής του ομίλου Intrakat και της ΑΚΤΩΡ, σε τοποθέτησή του στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικότερα για τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας, που θα μπορούσαν να είναι μοντέλο-πρότυπο για όλες τις περιοχές της χώρας, ο κ. Αρανίτης εκτίμησε ότι θα υπάρξουν αλληλεπικαλύψεις δημοπρατήσεων, καθώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη συνολική σύλληψη και σχεδιασμός.
Για το λόγο αυτό «θα πρέπει κράτος, κατασκευαστικές εταιρείες, τράπεζες και άλλοι εμπλεκόμενοι να ανοίξουν έναν διάλογο με στόχο την ιεράρχηση των έργων, καθώς ο επικείμενος όγκος τους θα είναι πολύ μεγάλος, την ώρα που τόσο οι πόροι όσο και οι δυνατότητες παραγωγής είναι πολύ συγκεκριμένοι».
Υστέρηση στις απαλλοτριώσεις
Αναφερόμενος εξάλλου σε πρακτικές δυσκολίες που συναντούν τα έργα, επέμεινε στην μη ώριμη δημοπράτηση μεγάλου αριθμού έργων, δηλαδή με μελέτες που δεν συμπεριλαμβάνουν στο σύνολό τους τις παραμέτρους υλοποίησης. Επέμεινε επίσης στην υστέρηση στις απαλλοτριώσεις, που έχουν ως άμεση συνέπεια τη χρονική καθυστέρηση όσο και τη σημαντική αύξηση του κόστους κατασκευής, αλλά και στο περιβαλλοντικό κομμάτι, καθώς δεν έχει ληφθεί υπόψη επαρκώς το θέμα της ανθεκτικότητας και της κλιματικής αλλαγής. Με βάση τη νέα ταξινομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαιτείται η χρήση μιας νέας γενιάς υλικών που έχουν ειδικό πιστοποιητικό ανακύκλωσης και είναι φιλικά προς το περιβάλλον, γεγονός που δημιουργεί επιπρόσθετες προκλήσεις στην υλοποίηση των έργων.
Το έμψυχο δυναμικό
Αναφορικά με το θέμα της προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού, είναι γεγονός ότι συχνά οι ανθρώπινοι πόροι δεν αρκούν για όλους. Σύμφωνα με τον κ. Αρανίτη, ο όμιλος Intrakat προσπαθεί να λύσει το θέμα της έλλειψης του ανθρώπινου δυναμικού ενισχύοντας το υφιστάμενο στελεχιακό δυναμικό με Έλληνες μηχανικούς που είχαν φύγει στο εξωτερικό στην κρίση. Ωστόσο, απαιτείται αρωγή της πολιτείας στο πεδίο αυτό, ενώ παράλληλα πρέπει να δοθούν λύσεις και σε απλά θεσμικά θέματα. Λόγου χάριν δεν χρειάζεται να τροποποιείται η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) κάθε δύο χρόνια προκειμένου να εγκατασταθεί ένας οικίσκος σε εργοτάξιο για την διαμονή του εργατικού προσωπικού.