Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η αύξηση συγκοινωνιακού έργου στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργού Υποδομών
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο πλαίσιο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η αύξηση συγκοινωνιακού έργου, περιλαμβάνονται στις βασικές προτεραιότητες τόσο στον τομέα των μεταφορών όσο και στον τομέα υποδομών του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.
Στην μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, Ειδήσεων και στους δημοσιογράφους Βάσω Κουτσούμπα και Γιώργο Ψύλλια, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ανάμεσα σε άλλα τα εξής:
Τα πρώτα «πράσινα» λεωφορεία θα ενταχθούν στους στόλους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2024, οι εργασίες κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό προχωρούν, ενώ ολοκληρώνεται το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σε τρεις πυλώνες η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου
Αναφορικά με τα ανοιχτά θέματα του σιδηροδρόμου, ο κ.. Σταϊκούρας παρουσίασε το σχέδιο αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, το οποίο και θα βασίζεται πάνω σε τρεις πυλώνες, τονίζοντας, «την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών».
Στα βασικά ζητήματα του υπουργείου είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οδική ασφάλεια αλλά και το «όραμα» της κυβέρνησης για τη λειτουργία των υδροπλάνων.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα των υποδομών, ο υπουργός αναφέρθηκε στα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030, συνολικά 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.
«Σε όλη τη χώρα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πολλά έργα, οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτηριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών» τόνισε, αναφέροντας και ορισμένα εμβληματικά έργα, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, ο άξονας Μπράλος – Άμφισσα, η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία και οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.