19 ΣΔΙΤ σε εξέλιξη, δύο με σύμβαση, τρία με ανάδοχο, 12 σε δημοπράτηση
Επικαιροποιημένα στοιχεία για το πώς προχωρούν έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 3,24 δισ. ευρώ, έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης. Όπως ανέφερε σε συνέντευξη τύπου, 19 έργα ΣΔΙΤ βρίσκονται σε εξέλιξη, τρία συμβασιοποιήθηκαν, δυο έχουν ανάδοχο και δυο βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης. Το σύνολο όλων των έργων έχει προϋπολογισμό της τάξης των 3,24 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις ανάγκες που υπάρχουν σε ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα ΣΔΙΤ και τα μεγάλα έργα συνολικότερα. Η εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι απαιτούνται επιπλέον περίπου 180.000-200.000 απασχολούμενοι, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν τα μεγάλα έργα που θα τρέξουν ή έχουν ήδη ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες εξελίξεις στα έργα ΣΔΙΤ στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Καραγιάννης, είναι:
Στο πλαίσιο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ): Η συμβασιοποίηση του ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη. Επίσης για τον ΒΟΑΚ, στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το έργο Χανιά – Ηράκλειο. Η πρόοδος των μελετών για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά για τμήμα το Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας.
Στο πλαίσιο του έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, υπογράφηκε η σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023. Επίσης σε συνέχεια της υπογραφής της σύμβασης για την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover) με ΣΔΙΤ, ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται. Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ. Σημειώνεται εξάλλου πρόοδος 90% στη Βασική Γραμμή του έργου, όπως επίσης και της Επέκτασης προς Καλαμαριά. Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο. Παράλληλα, με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση αυτή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης – Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.
Για τον Αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ένα έργο που δύσκολο που έχει παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε ότι ότι στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του
Στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
Αναφορικά με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η πρόοδος εκτέλεσης του έργου έχει ξεπεράσει το 22%. Παράλληλα, εξασφαλίστηκε η αύξηση του μεγέθους του νέου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες. Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.