Λεωνίδας Καταβελάκος, επικεφαλής μονάδας Ανάπτυξης Εργασιών Παραχωρήσεων & ΣΔΙΤ, ΑΒΑΞ: Πώς θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ

You are currently viewing Λεωνίδας Καταβελάκος, επικεφαλής μονάδας Ανάπτυξης Εργασιών Παραχωρήσεων & ΣΔΙΤ, ΑΒΑΞ: Πώς θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ

Τέσσερις προτάσεις που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ, κατέθεσε στη χρηματοδοτική ενότητα του 5ου ΣΔΙΤ FORUM ο κ. Καταβελάκος

Τέσσερις προτάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ, έκανε ο κ. Λεωνίδας Καταβελάκος, επικεφαλής μονάδας Ανάπτυξης Εργασιών του Τομέα Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ του Ομίλου ΑΒΑΞ, στο πλαίσιο συμμετοχής του στο χρηματοδοτικό πάνελ του 5ου ΣΔΙΤ FORUM. Oι προτάσεις αφορούν: Στη δημιουργία φορολογικού πλαισίου των εταιρειών ειδικού σκοπού των έργων ΣΔΙΤ, στην τυποποίηση των συμβάσεων ΣΔΙΤ ανά κλάδο δραστηριότητας, σε εκσυγχρονισμό των μηχανισμών αναπροσαρμογής των προϋπολογισμών και στον συντονισμό των διαφόρων αναθετουσών αρχών και των διαδικασιών από την Μονάδα ΣΔΙΤ του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας

Ειδικότερα: Στο πάνελ με θέμα «Βιωσιμότητα και χρηματοδότηση νέων έργων ΣΔΙΤ» ο κ. Καταβελάκος, σε ομιλία του με θέμα «Η χρηματοδότηση νέων έργων ΣΔΙΤ με το βλέμμα του επενδυτή», επεσήμανε ότι τα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα αποτελούν πηγή δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας για τους επενδυτές και την οικονομία, κάτι που αποτελεί γνώμονα τόσο για την ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις όσο και συνολικά για τον Όμιλο ΑΒΑΞ.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ, που πλήττεται κυρίως από τις χρονοβόρες διαγωνιστικές διαδικασίες, ο κ. Καταβελάκος έκανε τις παρακάτω τέσσερις προτάσεις:

Φορολογικό πλαίσιο για τις εταιρείες ειδικού σκοπού

Πρώτον: Να δημιουργηθεί φορολογικό πλαίσιο για τις εταιρείες ειδικού σκοπού, καθώς ήδη η αγορά των ΣΔΙΤ έχει μέγεθος άνω των 8 δισ. ευρώ, με διαρκώς αυξητικές τάσεις. Όπως εξήγησε, οι εταιρείες ειδικού σκοπού έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως η συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, η περίοδος κατασκευής και τα ρυθμιζόμενα έσοδα, για αυτό και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται φορολογικά ως κοινές εταιρείες. Με τον τρέχοντα τρόπο φορολόγησης, επιβαρύνονται οι προϋπολογισμοί των έργων και οι προσφορές των επενδυτών, με αποτέλεσμα το κόστος να επιστρέφει στο Δημόσιο, μέσω των αμοιβών διαθεσιμότητας.

Eπιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης

Δεύτερον: Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες δημοπράτησης, μέσω της τυποποίησης των συμβάσεων ανά κλάδο δραστηριότητας, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους διαγωνισμών τόσο για τους επενδυτές όσο και για το Δημόσιο.

Εκσυγχρονισμός μηχανισμών αναπροσαρμογής των προϋπολογισμών

Τρίτον: Να εκσυγχρονιστούν οι μηχανισμοί αναπροσαρμογής των προϋπολογισμών, με προσαρμογή στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου, καθώς και της κατανομής των κινδύνων, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των έργων, που πλήττεται από τις χρονοβόρες διαδικασίες δημοπράτησης.

Συνολικός Συντονισμός απο την Μονάδα ΣΔΙΤ

Τέταρτον: Να συντονιστούν οι επιμέρους αναθέτουσες αρχές και το σύνολο των διαδικασιών από τη Μονάδα ΣΔΙΤ του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς ο συνολικός συντονισμός είναι κρίσιμος για την επιτυχία του συνολικού προγράμματος των ΣΔΙΤ.

Σημειώνεται ότι στο ίδιο πάνελ με τον Καταβελάκο, κατέθεσαν τις σκέψεις και προτάσεις τους για χρηματοδοτικά θέματα, οι εκπρόσωποι των ελληνικών τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα ΣΔΙΤ και ειδικότερα, ο κ. Αντώνης Κούλης, Head of Concessions Finance & Advisory, Structured Financing, Εθνική Τράπεζα, ο κ. Αλέξανδρος Παναγιωτάκης, Head of Project Finance, Τράπεζα Πειραιώς και ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, Head of Project Finance, Eurobank, ενώ η κα. Roxana Todiroae, Infrastructure Advisory Practice Director, EY Ελλάδος, εξήγησε τη δομή χρηματοδότησης σε έργα ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης.

Για να παρακολουθήσετε το βίντεο της ομιλίας του κ. Λ. Καταβελάκου, πατήστε εδώ.