Κατόπιν …εορτής οι λύσεις στο κυκλοφοριακό για το Flyover – Και, τι γίνεται με το κόστος;

You are currently viewing Κατόπιν …εορτής οι λύσεις στο κυκλοφοριακό για το Flyover – Και, τι γίνεται με το κόστος;

Μετά την ταλαιπωρία του μετρό, ένα ακόμα σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη ξεκινά, χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί οι επιπτώσεις απο τις εργασίες στο βεβαρυμένο κυκλοφοριακό της πόλης

Αφού προέκυψε πλήρης συμφόρηση με το καλημέρα της έναρξης των εργασιών του Flyover, στην ήδη προβληματική κυκλοφοριακά Θεσσαλονίκης, και αφού παρέμβηκε και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μαθαίνουμε ότι αναζητώνται πλέον οι βέλτιστες λύσεις. Για μία ακόμα φορά κατόπιν εορτής, τα όσα πολύ σημαντικά δεν προβλέφθηκαν προσθέτουν ήδη επιπλέον κόστος στο έργο, αφενός λόγω καθυστερήσεων με ευθύνη του Δημοσίου και αφετέρου, λόγω πρόσθετων ρυθμίσεων που πρέπει να γίνουν.

Μετά τον Άκτωρ, αποζημίωση και στον ανάδοχο του Flyover με το καλημέρα του έργου…

Σαν να μην έφτανε η αποζημίωση ύψους 2.740.622 ευρώ που καταβλήθηκε στην Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – WEBUILD – HITACHI Rail STS, ανάδοχο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για τις μεγάλες καθυστερήσεις λόγω ανασχεδιασμού του Μετρό και ειδικότερα της βόρεια και νότιας πρόσβασης του σταθµού «Βενιζέλου» που δεν είχαν προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση, τώρα προκύπτει αποζημίωση και για το ανάδοχο σχήμα του Flyover, πριν καν ξεκινήσει το έργο.

Ήδη, η έναρξη εργασιών του έργου καθυστέρησε κατά πέντε μήνες με υπαιτιότητα του Δημοσίου, κάτι που αναγνωρίστηκε και επισήμως με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία μεταθέτει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων για τα μέσα του 2027, έναντι αρχικής πρόβλεψης για παράδοση τον Δεκέμβριο του 2026.

Με υπαιτιότητα του Δημοσίου

Κατά τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο κατασκευής του έργου την Κοινοπραξία Άβαξ – Μυτιληναίος, η οποία υπογράφηκε στα τέλη του 2022, οι εργασίες προβλέπονταν να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2023, ωστόσο τα πρώτα εργοτάξια στήθηκαν στις 10 Νοεμβρίου του 2023. Η καθυστέρηση αναγνωρίζεται ως Γεγονός Αποζημίωσης και συνεπάγεται απαλλαγή της κοινοπραξίας από τις σχετικές ρήτρες καθυστέρησης με δική της υπαιτιότητα. Η όποια αποζημίωση για πρόσθετες δαπάνες λόγω της καθυστέρησης έναρξης θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από την κοινοπραξία και την εξέτασή τους από την αναθέτουσα Αρχή.

Με το καλημέρα του έργου Flyover, τα κυκλοφοριακά προβλήματα

Τα κυκλοφοριακά προβλήματα προέκυψαν αμέσως μετά την έναρξη των εργασιών, με τον Δήμο Θεσσαλονίκης να ζητά την αναστολή των εργασιών, κάτι το οποίο δεν κρίθηκε όμως σκόπιμο απο την κυβέρνηση, λόγω και της αρχικής καθυστέρησης που υπήρξε. Για να βρεθούν βιώσιμες λύσεις, μετά και απο την παρέμβαση και τις προτάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΥΠΟΜΕ και Αυτοδιοίκηση) συσκέπτονται εντατικά προκειμένου να εξασφαλιστεί και η ομαλή συνέχιση των εργασιών και η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό της πόλης. Το ερώτημα βέβαια γιατί, αυτές οι συσκέψεις με τη συμμετοχή όλων δεν είχαν γίνει πριν ξεκινήσει το έργο, αλλά και γιατί οι μελετητές του έργου δεν είχαν κάνει και απο δική τους πλευρά τους μια σχετική πρόβλεψη, παραμένει αναπάντητο.

Υπενθυμίζεται, ότι το Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης. Με προϋπολογισμό 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.Ο αναβαθμισμένος άξονας υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα.

Η κατασκευή, θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια . Οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου δεν θα πληρώνουν διόδια αφού η σύμβαση προβλέπει την αποπληρωμή του έργου με πληρωμές διαθεσιμότητας.