Επίκαιρη ημερίδα της ΠΕΣΕΔΕ για τις ΣΔΙΤ, με ομιλητή τον Νίκο Παπαθανάση
Μπορούν να υπάρξουν έργα ΣΔΙΤ και για τους τους μικρότερους εργολήπτες; Στην σημερινή ημερίδα με θέμα τα έργα ΣΔΙΤ, που διοργανώνει η ΠΕΣΕΔΕ με βασικό ομιλητή τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης αρμόδιο για τις ΣΔΙΤ Νίκο Παπαθανάση, αναμένεται να τεθεί και το ερώτημα της γεωμετρικής αύξησης των ΣΔΙΤ, στις οποίες συμμετέχουν αποκλειστικά οι έξι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, λαμβάνοντας μάλιστα τα έργα με πολύ μικρές εκπτώσεις της τάξης του 5%, σε αντίθεση με τους μικρούς εργολάβους που συνεχίζουν να δίνουν εκπτώσεις της τάξης του 30%.
Σε αυτό το περιβάλλον και χωρίς να δίνεται λύση για τη χρηματοδότηση, όπως έχει τονίσει πρόσφατα η Πρόεδρος της ΠΕΣΕΔΕ κα. Τσιομπάνου, οι μικρομεσαίοι, επιβαρύνονται επιπλέον με μεγάλες εκπτώσεις, ανεπίκαιρα τιμολόγια, καθυστερήσεις στις πληρωμές και έλλειψη έμψυχου δυναμικού.
Είναι δυνατόν και με ποιες προϋποθέσεις άραγε το περιβάλλον αυτό, να ανατραπεί;
Εφικτές προτάσεις για τις ανάγκες των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών
Στην επίκαιρη εκδήλωση για τις ΣΔΙΤ, αναμένονται πρακτικές προτάσεις προς την κατεύθυνση χάραξης μιας συντονισμένης πολιτικής που θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών με διαφάνεια και αξιοκρατία, θα προτρέπει τον θεσμό της δάνειας εμπειρίας και θα ξεφεύγει από τη λογική του καρτέλ.
Μια επίσης πρακτική πρόταση, είναι ο διπλασιασμός των ορίων των πτυχίων, ώστε να δημιουργηθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός σε μια εποχή που τα έργα αυξάνονται αλματωδώς.
Μετ΄επιτάσεως εξάλλου αναμένεται να τεθεί και το πρόβλημα του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και της ωρίμανσης των έργων. Σήμερα, 600 χιλιάδες λαμπροί μηχανικοί εργάζονται στο εξωτερικό, ενώ η παρουσία τους στην Ελλάδα είναι πλέον απαραίτητη. Επιπλέον δεν υπάρχει επαρκές στελεχιακό δυναμικό για την ωρίμανση των έργων. «Δυσκολεύομαι να φανταστώ πώς θα υλοποιηθούν τα έργα που έχουμε μπροστά μας», ανέφερε τις προάλλες χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ κ. Μ. Δακτυλίδης, αναφερόμενος στις δυνατότητες που έχουν πολλές μικρότερες εργοληπτικές εταιρείες να εκτελέσουν ποιοτικά έργα αλλά αποκλείονται εξαιτίας των όρων των διαγωνισμών.
Σε αντίθεση με την Ευρώπη έχει διαρραγεί η κατασκευαστική πυραμίδα. Οι πολύ μεγάλες εταιρείες παίρνουν τα μεγάλα έργα, ενώ οι εταιρείες 4ης ως 6ης τάξης αποκλείοντας ακόμα κι αν είναι πιο υγιείς. Έχει περιοριστεί ο ζωτικός χώρος για τις μικρότερες εταιρείες», τόνισε, σχολιάζοντας πως στην αγωνία να βγουν τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, η κυβέρνηση εκτίμησε ότι δίνοντας μερίδιο και στις μικρότερες εταιρείες αυτά δεν θα υλοποιούνταν κι έτσι τις απέκλεισε.