Μετρό Θεσσαλονίκης: Το 2024 φέρνει την εμπορική λειτουργία του

You are currently viewing Μετρό Θεσσαλονίκης: Το 2024 φέρνει την εμπορική λειτουργία του

Προτεραιότητα η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων για να τεθούν σε λειτουργία οι συρμοί μέχρι το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό

Το 2024 φέρνει την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Intrakat, η οποία ολοκληρώνει το έργο, μετά την εξαγορά της προηγούμενης ανάδοχου Άκτωρ.
Άμεση προτεραιότητα είναι η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, προκειμένου να γίνει στη συνέχεια δυνατή η δοκιμαστική λειτουργία των συρμών μέχρι το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Μία πρόκληση για την Intrakat

Η πρόκληση έγκαιρης ολοκλήρωσης του έργου, που έχει υποστεί χρόνιες καθυστερήσεις, ταλαιπωρίες αλλά και υπερβάσεις του αρχικού προϋπολογισμού, είναι μεγάλη. Την ανέλαβε η Intrakat μετά την εξαγορά και απορρόφηση της Άκτωρ, προηγούμενης ανάδοχου του έργου. Η εταιρεία, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του γενικού της διευθυντή κ. Αναστασίου Αρανίτη, θα ολοκληρώσει το έργο μέσα στη νέα χρονιά.

Επιπλέον, συμμετέχει ή ενδιαφέρεται ενεργά και για άλλες σημαντικές υποδομές που δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη και στη βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για υποδομές, που όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αρανίτης, παραπέμπουν στα έργα που είχαν γίνει στην Αθήνα του 2004 με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Υπέρβαση προϋπολογισμού, αλλά και ωφέλεια για την πόλη

Σε ότι αφορά την πολυαναμενόμενη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα λύσει βέβαια πολλά από τα προβλήματα στην κυκλοφορία της πόλης. Θα εξυπηρετεί 315 χιλιάδες πολίτες σε καθημερινή βάση και με εισιτήριο χαμηλότερο από αυτό του μετρό της Αθήνας, όπως τουλάχιστον έχει ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών.

Σε ότι αφορά το κόστος κατασκευής, παρουσιάζει σημαντικές υπερβάσεις οφειλόμενες σε διάφορα προβλήματα που εμφανίστηκαν στη διάρκεια της κατασκευής, όπως αρχαιολογικά ευρήματα, απαιτήσεις ανάδοχου λόγω καθυστερήσεων κα. Το κόστος και μόνο της βασικής γραμμής έφτασε στα 1,5 δισ. ευρώ έναντι αρχικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ , ενώ το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει στα 2,082 δισ. Τα χρήματα είναι πολλά, αλλά βέβαια το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης διαθέτοντας μάλιστα 18 συρμούς χωρίς μηχανοδηγό. 13 σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Κάθε ώρα, το Μετρό θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 315.000 επιβάτες.

Ας ελπίσουμε λοιπόν, η νέα χρονιά να κύλησε χωρίς άλλα απρόοπτα για το συγκεκριμένο έργο.

Διαβάστε ακόμα: 15 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των μεγάλων τεχνικών εταιρειών – προτεραιότητες.