Ανησυχούμε για την στελέχωση των υπηρεσιών – δύσκολη η άντληση στελεχών από την ελεύθερη αγορά
Την προσεχή Δευτέρα, υπογράφεται η σύμβαση για το οδικό έργο «FlyOver» Θεσσαλονίκης, μέσω ΣΔΙΤ, ενώ ακολουθεί η υπογραφή και τριών άλλων έργων ΣΔΙΤ. Πρόκειται για δυο ακόμα οδικά έργα ΣΔΙΤ (το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη), ενώ υπογραφή μέσα στο 2023 εκκρεμούν η επέκταση της Αττικής Οδού και κτιριακά έργα ΣΔΙΤ.
Τα παραπάνω, επιβεβαίωσε η Γενική Γραμματέας Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη, ερωτηθείσα σχετικά, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων Πατρών για την παρουσίαση της αναμνηστικής έκδοσης των 90 χρόνων ιστορίας του.
Για να προσθέσει ότι, σε ότι αφορά την ωρίμανση, τόσο των ΣΔΙΤ όσο και των μικρότερων έργων, το υπουργείο Υποδομών κάνει τεράστια προσπάθεια να ανταποκριθεί το ταχύτερο δυνατό. Δεν έκυψε όμως την εμφανή ανησυχία της για διαφαινόμενη υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθώς όπως είπε, στο τέλος αυτής της χρονιάς, αποχωρούν πολλά στελέχη και το υπουργείο, μέσα στο περιορισμένο μισθολογικό πλαίσιο που κινείται δεν έχει εκ των πραγμάτων τις δυνατότητες να προσελκύσει νέα στελέχη από την αγορά.
Τέλος εποχής στη χρηματοδότηση δρόμων – στροφή στα περιβαλλοντικά έργα
Η κα. Γεράρδη, απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε από τον πρόεδρο του Συλλόγου Πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Πέτρο Μαντά και την πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Συνδέσμων Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΠΕΣΕΔΕ) Μαρία Τσιομπάνου, για «άνιση αντιμετωπώπιση των μεγάλων εργοληπτικών επιχειρήσεων» που παίρνουν έργα με πολύ μικρές εκπτώσεις, έναντι των μικρών που αντιμετωπίζουν επιπλέον και την απουσία χρηματοδότησης, πρότεινε ουσιαστικά στις μικρότερες εργοληπτικές επιχειρήσεις να στραφούν περισσότερο στα έργα τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης, αλλά στα πολύ επίκαιρα περιβαλλοντικά έργα. Κι αυτό γιατί, οι δρόμοι για την Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρούνται πεπερασμένο αντικείμενο και πλέον δεν χρηματοδοτούνται.
Πέτρος Μαντάς: Να διπλασιαστούν τα όρια
Από τη δική του πλευρά, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργοληπτών Δημοσίων Έργων της Πάτρας, κ. Μαντάς, έκανε πρόταση να διπλασιαστούν τα όρια για τις μικρές εργοληπτικές επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν να διεκδικούν μεγαλύτερα έργα.
Η πρόεδρος της ΠΕΣΕΔΕ, πρότεινε την άμεση αντιμετώπιση της καθυστέρησης πληρωμής του εργολαβικού ανταλλάγματος, κάτι που επιδεινώνει τη θέση των μικρότερων εργολάβων, καθώς συνάπτουν συμβάσεις με πολύ μεγάλο ποσοστό έκπτωσης «Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε δεν είναι ίδιες για όλους, τόνισε χαρακτηριστικά. Αυτές τις συμβάσεις τις είχαμε δώσει ενάμιση χρόνο πριν και καλούμαστε σήμερα να τις εκτελέσουμε με φοβερές ανατιμήσεις υλικών και εργασίας».
Επαναποτοποθετούμενη στο θέμα της ακρίβειας, η κα Γεράρδη, αναφέρθηκε στις αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία και στη συνέχεια από τον πόλεμο στην Ουκρανία, για να προσθέσει ότι περνούν με πολύ αγώνα διατάξεις προσαρμογής, ότι υπάρχει ήδη μικρή αποκλιμάκωση των τιμών και εξέφρασε την εκτίμηση ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί.